;
Webshop Keurmerk

Heeft u vragen?

Selma en Hans helpen u graag!

Bel nu! 085 1302561

  • Persoonlijk advies
  • 20 jaar ervaring
  • Snelle reactie

Bestemmingen

Wij krijgen veel vragen over annuleren in verband met corona, hieronder beantwoorden wij de meest voorkomende:

Krijg ik mijn betaalde huursom terug als ik vanwege corona niet kan afreizen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Waarom is terugbetalen niet mogelijk?
De ontvangen huursommen zijn betaald aan de eigenaar van de accommodatie. De eigenaar annuleert niet en zijn accommodatie is gewoon beschikbaar. Het is hem niet aan te rekenen dat een huurder uit Nederland of België niet kan of mag afreizen. 

Krijg ik dan een voucher?
Nee, u krijgt geen voucher. Vouchers worden verstrekt door bedrijven die zelf annuleren omdat zij hun dienst niet kunnen leveren. Dat zijn vooral luchtvaartmaatschappijen en reisorganisatoren (pakketreizen).

Wat is het advies van de Nederlandse overheid?
Klik op de link hieronder en zie de opmerkingen van de Autoriteit Consument & Markt betreffende reisrechten bij een losse accommodatie:
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-losse-accommodaties-tijdens-de-coronacrisis

Mag ik dan mijn huurperiode doorschuiven naar 2022?
Voor het antwoord op deze vraag is het nog te vroeg. Daar kunnen wij pas enkele weken voor uw aankomstdatum iets over zeggen. We nemen dan contact op met de eigenaar van uw accommodatie om te overleggen of dit mogelijk is.

Hoe hebben jullie boekingen in 2020 afgehandeld?
In 2020 was de corona pandemie voor iedereen nieuw. Niet kunnen of mogen afreizen (om welke reden dan ook) is altijd een eigen risico geweest voor een huurder. Veel redenen kunnen worden afgedekt met een annuleringsverzekering maar pandemie valt bij vrijwel elke verzekeraar buiten de dekking. De corona pandemie was onbekend en greep snel om zich heen. Vanaf maart waren er grenssluitingen en die grenzen werden in Europa weer geopend in juni. En later in het jaar kregen steeds meer landen de status oranje. We zijn afhankelijk van een individuele eigenaar of die akkoord ging om de huurperiode door te schuiven naar volgend jaar. En gelukkig deden veel eigenaren daar aan mee.

Wat is het verschil tussen 2020 en 2021?
Op dit moment weet iedere huurder wat mogelijke risico’s kunnen zijn. Maar de verwachtingen voor de zomer 2021 zijn rooskleurig. Met het vaccin op komst, meer Europees gezamenlijk beleid  en richting warmere maanden zullen er veel minder besmettingen zijn in 2021. Wij verwachten geen gesloten grenzen en geen overheidsrestricties tussen Europese landen in de zomermaanden.